Θετικές Επιδράσεις του Ελαιόλαδου

Το ελαιόλαδο παράγεται από τη διαδικασία της έκθλιψης του καρπού της ελιάς. Τα προϊόντα που παράγονται διαφέρουν ανάλογα τη μέθοδο που ακολουθήθηκε. Τα παράγωγα μπορεί να είναι:

● Παρθένο ελαιόλαδο
● Extra παρθένο ελαιόλαδο
● Καθαρό ελαιόλαδο
● Φωτιστικό ελαιόλαδο

Το παρθένο αλλά και το extra παρθένο ελαιόλαδο είναι τα κύρια προϊόντα του δέντρου της ελιάς τα οποία καταναλώνονται παγκοσμίως γιατί έχουν ξεχωριστή γεύση, άρωμα αλλά και οφέλη στον άνθρωπο. Σήμερα θα αναφέρουμε κάποια από αυτά τα οφέλη:

1. Το ελαιόλαδο περιέχει μεγάλη ποσότητα μονοακόρεστων λιπαρών και αντιοξειδωτικών.
Μεταξύ άλλων το κυρίαρχο λιπαρό οξύ στο ελαιόλαδο είναι ένα μονοακόρεστο λίπος που ονομάζεται ελαϊκό οξύ, που αποτελεί το 73% της συνολικής περιεκτικότητας του ελαίου. ταυτόχρονα τα μονοακόρεστα λιπαρά που περιέχονται στο ελαιόλαδο είναι ανθεκτικά στη θερμότητα, πράγμα που κάνει το ελαιόλαδο ιδανικό έλαιο για μαγείρεμα. Το λάδι της ελιάς επίσης περιέχει αντιοξειδωτικά και κυρίως ελαιοκανθάλη η οποία φαίνεται να έχει παρόμοια λειτουργία με αντιφλεγμονώδη φάρμακα.

2. Το ελαιόλαδο βοηθάει στην πρόληψη του αγγειακού εγκεφαλικού.
Το αγγειακό εγκεφαλικό είναι μια από τις κύριες αιτίες θανάτου στις ανεπτυγμένες χώρες. Σε έρευνα που έγινε στην Ευρώπη, αποδείχθηκε ότι το ελαιόλαδο είναι η μόνη πηγή μονοακόρεστων λιπαρών που συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο αγγειακού εγκεφαλικού.

3. Το ελαιόλαδο μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας.
Σε έρευνες που έχουν διεξαχθεί, έχει αποδειχθεί ότι η μεσογειακή διατροφή, κύριο συστατικό της οποίας είναι το ελαιόλαδο, μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπαθειών. Το ελαιόλαδο προλαμβάνει τις φλεγμονές, αποτρέπει την οξείδωση της LDL χοληστερόλης, βελτιώνει το ενδοθήλιο των αγγείων και προλαμβάνει και την αυξημένη πήξη του αίματος. Τέλος το λάδι της ελιάς φαίνεται να μειώνει και την αρτηριακή πίεση.

4. Το ελαιόλαδο καταπολεμά το Αλτσχάιμερ.
Η νόσος Αλτσχάιμερ είναι η πλέον πιο συχνή νευροεκφυλιστική ασθένεια στον κόσμο. Σε έρευνες έχει αποδειχθεί ότι η ελαιοκανθάλη του ελαιολάδου αφαιρεί τις πλάκες β-αμυλοειδούς απο τον εγκέφαλο, οι οποίες είναι υπεύθυνες για τη νόσο. Επιπλέον είναι αποδεδειγμένο ότι η κατανάλωση του ελαιολάδου βοηθάει τις γνωστικές λειτουργίες του εγκεφάλου.

5. Ελαιόλαδο και Σακχαρώδη Διαβήτης τύπου 2.
Μετά από έρευνες σχετικές με την μεσογειακή διατροφή, το ελαιόλαδο συνδέθηκε με οφέλη τα οποία σχετίζονται με την ποσότητα του σακχάρου στο αίμα αλλά και με την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Συνεπώς το λάδι της ελιάς μειώνει το ρίσκο Σακχαρώδη Διαβήτη.
Αυτά είναι μόνο λίγα από τα οφέλη που μπορεί να έχει η κατανάλωση του ελαιολάδου στον άνθρωπο. Βάλτε και εσείς το ελαιόλαδο και τη μεσογειακή διατροφή στη ζωή σας και νιώστε να οφέλη που μπορεί να έχει για εσάς. Μπορείτε να βρείτε πολλά συστατικά της μεσογειακής διατροφής στο https://bit.ly/2W7Xi0z .